קשיים בקבלת הלוואה בגלל רישום שלילי ב- BDI

דירוג אשראי ודוח נתוני אשראי פורומים אשראי והלוואות קשיים בקבלת הלוואה בגלל רישום שלילי ב- BDI

מציג תגובה משורשרת 1
  • מאת
    תגובות
    • #660
      נועם
      אורח

      אני מנסה ללא הצלחה לקבל הלוואה למימון רכב. גם הבנק וגם 2 חברות למימון שפניתי אליהן מסרבים לאשר לי את ההלוואה בגלל רישום שלילי ב- BDI.

      מה זה רישום ב- BDI ומה אני יכול לעשות בעניין?

      בתודה מראש.

    • #666
      guy
      מנהל בפורום

      מדובר בתיעוד של היסטוריית אשראי בעייתית

      BDI היא לשכת אשראי שמעבדת נתונים פיננסיים של אנשים פרטיים ומוכרת אותם לבנקים וחברות האשראי למטרת הערכת סיכונים באשראי והלוואות.

      נתוני האשראי של כלל האוכלוסייה נאספים ושמורים במערכת נתוני האשראי של בנק ישראל. כאשר אתה פונה לבנק בבקשה להלוואה, הבנק פונה ל- BDI ומבקש ממנה מידע עליך. BDI מושכת את נתוני האשראי שלך ממערכת נתוני האשראי, מעבדת אותם לשלושה מוצרים ומוכרת אותם לבנק. מוצרים אלו הם:

      1. חיווי אשראי – המלצה של BDI האם לאשר או לדחות את בקשתך
      2. דירוג אשראי – ציון כללי על התנהגותך הפיננסית
      3. דוח נתוני אשראי – דוח שמכיל את כל המידע עליך משלוש השנים האחרונות

      כאשר אמרו לך שיש לך רישום שלילי ב- BDI התכוונו להגיד שיש לך נתוני אשראי שליליים במערכת נתוני אשראי שגרמו ל- BDI להמליץ לבנק לא לאשר את בקשתך. להמלצה זו קוראים חיווי אשראי שלילי.

      ראשית, אתה צריך לבדוק בדיוק כיצד BDI מציגה אותך (את הנתונים שלך) לבנק. לצורך זה הזמן את דוח ריכוז הנתונים שלך דרך BDI בקישור זה.

      טיפ: דוח ריכוז הנתונים של בנק ישראל ישלח ישירות לאמייל, אך הדוח העצמי של BDI יוצג על המסך בלבד. כדי לשמור אותו למחשב יש ללחוץ על לחצן 'הורד דוח' בכותרת הדוח.

      ביחד עם דוח ריכוז הנתונים שלך תקבל מ- BDI דוח עצמי שמכיל כל מה שאתה צריך כדי לאתר את הרישום הבעייתי. הזמנת דוח עצמי עולה כ- 36 ₪ (נכון לאוקטובר 20) אבל הדוח שווה את ההשקעה.

      כך נראה הדוח העצמי של BDI:

      דוח עצמי BDI

      הדוח העצמי של BDI הינו למעשה תמצית של דוח ריכוז הנתונים עם ממשק גרפי שמכיל מספר אינדיקטורים ירוקים-כתומים-אדומים. בעזרתם תוכל לזהות במבט אחד היכן הרישום הבעייתי.

      התחל בבדיקת האינדיקטור בשם 'מובהקות לאי פרעון לעניין חיווי'. אינדיקטור זה הינו למעשה חיווי האשראי שלך, ובמידה והוא בתחום האדום – יש לך בוודאות חיווי אשראי שלילי.

      אינדיקטור חיווי אשראי

      עתה, בדוק את שאר האינדיקטורים, כולל אלו שבסוף הדוח. כל אינדיקטור שאינו בתחום הירוק מסמן נתוני אשראי שליליים (או רישום שלילי ב- BDI כפי שנאמר לך).

      דוח עצמי BDI - אינדיקטורים

      לאחר שהבנת היכן הבעיה שלך, בדוק את נכונות הנתונים לעומק בדוח רישום הנתונים שלך בעזרת מדריך זה.

      אם גילית שחלק מהנתונים שגוי, זכותך להגיש בקשה לתיקון מידע למנהל מאגר נתוני האשראי. מנהל המאגר חייב לבדוק את נכונות המידע בתוך 30 יום, ובמידה ואכן הייתה טעות בנתונים הם יתוקנו או ימחקו. או אז תוכל לפנות שוב לבנק בבקשה לשקילה מחדש של ההלוואה.

      אם הרישומים נכונים ומדויקים – יתכן שאין מה לעשות ולא תוכל לקבל הלוואה בזמן הקרוב.

      לחלופין, יכול להיות שחלק מהנתונים השליליים קשורים לאחוזי ניצול גבוהים של מסגרות אשראי, חריגה ממסגרות, משיכת יתר גבוהה וכדומה. נתונים אלו תוכל לתקן בעצמך.

      קישורים נוספים
      דוח עצמי BDI
      בדיקת bdi לפי תעודת זהות
      שיפור דירוג אשראי

      בהצלחה

      צוות המדריך לדירוג אשראי

מציג תגובה משורשרת 1
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.