סוגי דוחות נתוני אשראי

סוגי דוחות נתוני אשראיקיימים מספר סוגים של דוח נתוני אשראי – דוח שמקבל מי שמזמין דוח אשראי עליך מלשכת האשראי, דוח ריכוז נתונים שאתה יכול להזמין על עצמך ישירות ממאגר נתוני האשראי ודוחות נוספים. אלו ההבדלים בין הדוחות.

דוח אשראי/דוח נתוני אשראי
דוח שמפיקה לשכת אשראי עבור ספק אשראי על בסיס נתונים שמועברים ללשכה ממערכת נתוני אשראי. הדוח מסייע לספק האשראי להחליט אם לתת ללקוח אשראי ובאילו תנאים.

כדי להפיק דוח אשראי חייב ספק האשראי חייב לקבל את הסכמתך למסירת המידע עליך ממערכת נתוני אשראי (טופס הסכמה לחוק נתוני אשראי/טופס הסכמה למסירת נתונים)

אמנם דוח זה דומה לדוח ריכוז נתונים שאתה יכול להפיק על עצמך ישירות ממאגר נתוני האשראי, אך יחד עם זאת קיימים מספר הבדלים חשובים:

  1. תקופת הדוח – בעוד שדוח ריכוז נתונים שאתה מפיק על עצמך יכלול מידע מ- שלוש, חמש או עשר השנים האחרונות (בהתאם לבחירתך), דוח אשראי שמופק ללשכת האשראי כולל מידע משלוש השנים האחרונות בלבד.

    כלומר ללשכת האשראי ולספקי אשראי אין שום מידע עליך לתקופה של יותר משלוש שנים אחורה. גם אם פשטת רגל, חשבונך היה מוגבל, חזרו לך שיקים וכיו"ב – ברגע שעברו שלוש שנים מסיום האירוע (הפסקת ההגבלה, הפטר וכיו"ב) אין ללשכת האשראי ו/או ספק האשראי יכולת לדעת שהאירוע התקיים, וממילא לא תהיה לכך השפעה על יכולתך לקבל אשראי או שירותים פיננסיים.

  2. נתונים שאינם כלולים – בדוח שמופק ללשכת האשראי לא יהיו כלולים נתונים לגבי גבה הריבית שאתה משלם, מקום מגוריך, מצב המשפחתי, נטייה מינית, מצב בריאותי, לאום, ארץ מוצא, דת וגזע.




דוח ריכוז נתונים
דוח שאתה יכול להזמין ישירות ממערכת נתוני אשראי, בו מרוכזים כל נתוני האשראי שנאספו עליך.

יש לך זכות לקבל דוח ריכוז נתונים אחד בחינם פעם בשנה (בין 1 בינואר ל-31 בדצמבר).
דוח נוסף עולה כ- 31 ₪ למשלוח בדוא"ל או 41 ₪ למשלוח בדואר רגיל.

להזמנת דוח ריכוז נתונים ראה קישור זה. תוכל לבחור האם להציג בדוח נתונים משלוש, חמש או עשר השנים האחרונות.

חשוב להבין שגם אם בחרת להציג נתונים מחמש או מעשר השנים האחרונות – אף אחד חוץ ממך לא יכול לראות נתונים שגילם מעל שלוש שנים. כל נתון שגילו מעל שלוש שנים נשמר לצורך תיעוד בלבד ואין לעשות בו שימוש כלשהו!

אסור למאגר הנתונים למסור אותו ללשכות האשראי, וממילא אסור ללשכות האשראי להשתמש בשום נתון שגילו מעל שלוש שנים. כמו כן אסור ללשכת האשראי להשתמש בשום נתון שמקורו אינו ממאגר נתוני האשראי.

דוח עצמי של BDI
דוח שניתן להזמין מלשכת האשראי BDI. הדוח הינו תמצית של דוח ריכוז הנתונים שלך, והוא ממחיש בצורה גרפית היכן קיימים בדוח שלך נתוני אשראי שליליים.

הדוח כולל את חיווי האשראי, דירוג האשראי Fico BDI והסברים על הגורמים שקבעו אותו. עוד על הדוח העצמי של BDI בקישור זה. ניתן להוריד דוח לדוגמא בקישור זה.

ניתן להזמין את הדוח העצמי מ- BDI בקישור זה. הדוח עולה כ- 36 ₪.

דוח תמצית נתוני לקוח
דוח תמציתי שמציג את עסקאות האשראי הפעילות שלך, הליכים פתוחים לגביך בהוצאה לפועל ואצל הכונס הרשמי וכן הגבלות קיימות על חשבונותיך לפי חוק שיקים ללא כיסוי.

כל המידע הכלול בדוח זה מופיע גם בדוח ריכוז נתונים.

מחיר הדוח 10 ₪ למשלוח בדוא"ל או 20 ₪ למשלוח בדואר רגיל.

דוח חשבונות עובר ושב ועסקאות פעילות
דוח זה מציג מידע על התנאים והיתרות של עסקאות האשראי שביצעת בכל הגופים הפיננסיים שמדווחים למערכת.

כל המידע הכלול בדוח זה מופיע גם בדוח ריכוז נתונים.

מחיר הדוח 10 ₪ למשלוח בדוא"ל או 20 ₪ למשלוח בדואר רגיל.

דוח מידע שהתקבל מרשויות ומגופים ציבוריים
דוח זה מציג מידע על תיקים והליכים משפטיים שנפתחו כנגדך על ידי ההוצאה לפועל וכונס הנכסים הרשמי, ואת הצווים וההגבלות על חשבונותיך לפי חוק שיקים ללא כיסוי.

כל המידע הכלול בדוח זה מופיע גם בדוח ריכוז נתונים.

מחיר הדוח 10 ₪ למשלוח בדוא"ל או 20 ₪ למשלוח בדואר רגיל.

דוח פניות לקבלת מידע על הלקוח
דוח זה מציג פניות של צדדים שלישיים לקבלת נתוני אשראי שלך.
הדוח מפרט בין היתר את שם הגורם הפונה (לדוגמא שם הבנק או חברת כרטיסי אשראי), הלשכה שדרכה נעשתה הפנייה וכן המטרה שלשמה התבקש המידע.

כל המידע הכלול בדוח זה מופיע גם בדוח ריכוז נתונים.

מחיר הדוח 10 ₪ למשלוח בדוא"ל או 20 ₪ למשלוח בדואר רגיל.

דוח פעולות מנהלי
דוח זה מרכז את כל בקשותיך לביצוע פעולה כלשהיא במערכת נתוני האשראי או בקשותיך לדוחות ממערכת נתוני אשראי, וגם את רשימת ההודעות שנשלחו אליו באופן אוטומטי מהמערכת.

המידע המופיע בדוח זה אינו כלול בדוח ריכוז נתונים

קישורים נוספים: