הפסקת איסוף נתוני אשראי

הפסקת איסוף נתוני אשראיזכותך להורות למאגר נתוני האשראי על הפסקת איסוף נתוני אשראי שלך.

חוק שירות נתוני אשראי החדש שהתקבל בכנסת בשנת 2016 מכיר בעובדה שהנתונים שלך שייכים לך ומאפשר לך לקבוע מי יכול לראות אותם והאם בכלל לאסוף אותם.

כדי להורות למערכת על הפסקת איסוף נתוני אשראי יש להיכנס עם הסיסמא ושם המשתמש לאזור האישי, לבחור בתפריט 'פעולות במערכת' ובתת התפריט שנפתח לבחור ב- 'בקשה להפסקת איסוף של נתוני אשראי'.

ההוראה תבוצע באופן מידי אלא אם כן קיימים לגביך נתונים המעידים באופן מובהק על אי עמידה בפירעון תשלומים (חשבון מוגבל, הליכי הוצל"פ וכיו"ב). במקרה זה לא תוכל להורות על הפסקת איסוף נתונים עד לסיום תקופת ההגבלה.

אם אינך יודע האם מדווחים לגביך נתונים המעידים באופן מובהק על אי עמידה בפירעון תשלומים תוכל לבדוק זאת בחלקו התחתון של פרק 1 (תמצית נתוני לקוח) בדוח ריכוז נתונים.

לחלופין, אם תזמין דוח עצמי מ- BDI תוכל לדעת בקלות האם אתה נמצא בתקופת הגבלה בעזרת האינדיקטור שנקרא 'מובהקות לאי פרעון לעניין הכללה'.

דוח עצמי BDI - מובהקות לאי פרעון

אם האינדיקטור בתחום האדום – סימן שיש בדוח שלך נתונים המעידים על מובהקות לאי פרעון הלוואות ולכן אתה נמצא בוודאות בתקופת הגבלה.

טיפ: דוח ריכוז הנתונים של בנק ישראל ישלח ישירות לאמייל, אך הדוח העצמי של BDI יוצג על המסך בלבד. כדי לשמור אותו למחשב יש ללחוץ על לחצן 'הורד דוח' בכותרת הדוח.

כאשר אדם מורה למאגר הנתונים על הפסקת איסוף נתוני אשראי קורים שני דברים:

  1. המאגר מפסיק איסוף של נתונים חדשים שלו
  2. כל הנתונים שכבר היו קיימים במאגר נמחקים באופן מידי






חשוב להבין
כדי להפיק דוח נתוני אשראי, דירוג אשראי וחיווי אשראי צריך כמות מספקת של נתונים. כמה מספקת? מינימום שישה חודשים ועד שנה.

ללא דוח נתוני אשראי, דירוג אשראי וחיווי אשראי יהיה קשה מאוד אם לא בלתי אפשרי לקבל אשראי או מוצרים פיננסיים אחרים כגון כרטיס אשראי חדש, מסגרת אשראי בעו"ש, הלוואה לרכב וכיו"ב.

כלומר לוקח חצי שנה ועד שנה 'להתאושש' מהוראה על הפסקת איסוף נתוני אשראי. בפרק זמן זה אתה מנוע מלקבל מגוון של שירותים פיננסיים.

יש פתרון
במקום לבחור בהפסקת איסוף נתונים ניתן לבחור בזכות אחרת המוקנית לך – הגבלת מסירת נתוני אשראי.

להפסקת איסוף נתונים ולהגבלת מסירת נתונים יש אפקט דומה – אף ספק אשראי אינו יכול לגשת לנתונים הפיננסיים שלך. אבל בעוד שמהפסקת איסוף נתונים לוקח חצי שנה ועד שנה 'להתאושש' – מהגבלת מסירת נתונים ניתן להמשיך כרגיל ובאופן מידיי, בלחיצת כפתור.

מסיבה זו אני מרשה לעצמי להמליץ לכל מי ששוקל להורות על הפסקת איסוף נתוני אשראי לא לעשות זאת, ותחת זאת לבחור בהגבלת מסירת נתוני אשראי.

כדי להורות למערכת על הפסקת איסוף נתוני אשראי יש להיכנס עם הסיסמא ושם המשתמש לאזור האישי, לבחור בתפריט 'פעולות במערכת' ובתת התפריט שנפתח לבחור ב- 'בקשה להפסקת איסוף של נתוני אשראי'.

בכל שלב ניתן לראות את המצב העדכני של המערכת בדף הראשי באזור האישי.

סטטוס איסוף נתוני אשראי