תקופת הגבלה

תקופת הגבלהתקופת הגבלה הינה פרק זמן שאורכו לפחות שלוש שנים (ולפעמים יותר) בהן אדם כלשהוא אינו יכול לממש את זכותו להפסקת איסוף נתוני אשראי ו/או הגבלת מסירת נתוני אשראי.

תקופת הגבלה מתחילה כאשר מתקבל המערכת נתון כלשהוא המעיד על מובהקות לאי עמידה בהתחייבויותיו, ומסתיימת לאחר שעברו שלוש שנים בהם לא התקבל נתון כזה.

אדם שנמצא בתקופת הגבלה אינו יכול להורות על הפסקת איסוף נתוני אשראי ו/או על הגבלת מסירת נתוני אשראי, ואם הורה על כך לפני קבלת הנתון – הוראתו מתבטלת אוטומטית.

רשימת הנתונים שמעידים על מובהקות לאי עמידה בהתחייבויות היא:

  • מתן צו כינוס
  • פתיחת הליך פשרה או הסדר עם נושים
  • הכרזה על פשיטת רגל
  • פתיחת תיק על ידי ההוצאה לפועל בסכום התחלתי של יותר מ-5000 ש"ח או פתיחה של מספר תיקים שסכומם המצטבר הוא יותר מ-4000 ש"ח
  • הכרזה כלקוח מוגבל או כלקוח מוגבל חמור
  • פתיחת הליכים בבית משפט בעקבות חוב לבנק, חוב לחברת כרטיסי אשראי או חוב למקור מידע אחר בסכום של יותר מ-10000 ש"ח
  • שליחת התראה מהבנק בעקבות סירוב לכבד 5 צ'קים




במידה וקיימים נתונים כאלו בדוח ריכוז נתונים שלך הם יופיעו בחלקו התחתון של פרק 1 (תמצית נתוני לקוח) בדוח ריכוז נתונים.

נתונים המעידים באופן מובהק על אי עמידה בפרעון תשלומים

לחלופין, מי שיזמין דוח עצמי מ- BDI יוכל לדעת בקלות האם הוא נמצא בתקופת הגבלה בעזרת האינדיקטור שנקרא 'מובהקות לאי פרעון לעניין הכללה'.

דוח עצמי BDI - מובהקות לאי פרעון

אם האינדיקטור בתחום האדום – סימן שיש בדוח שלך נתונים המעידים על מובהקות לאי פרעון הלוואות ולכן אתה נמצא בוודאות בתקופת הגבלה.

טיפ: דוח ריכוז הנתונים של בנק ישראל ישלח ישירות לאמייל, אך הדוח העצמי של BDI יוצג על המסך בלבד. כדי לשמור אותו למחשב יש ללחוץ על לחצן 'הורד דוח' בכותרת הדוח.

כאמור, אדם שקיים לגביו אחד מהנתונים הנ"ל אינו יכול להורות על הפסקת איסוף נתוני אשראי לגביו, ואם הורה על כך בעבר – הוראתו מתבטלת אוטומטית עד לסיום תקופת ההגבלה.

בנוסף לכך, אדם אשר קיים לגביו אחד או יותר מהנתונים הנ"ל ו/או נתון לגבי שליחת התראה מהבנק בעקבות סירוב לכבד 5 צ'קים לא יוכל להורות על הגבלת מסירת נתוני אשראי שלו ללשכת האשראי לצורך הפקת חיווי אשראי, ואם הורה על כך בעבר – הוראתו תתבטל אוטומטית עד לסיום תקופת ההגבלה.

עם סיום תקופת ההגבלה חייב מנהל מערכת נתוני האשראי להודיע אדם אשר היה בתקופת הגבלה וביקש לבצע הפסקת איסוף נתוני אשראי ו/או הגבלת מסירת נתוני אשראי על סיום התקופה ועל זכותו לחזור ולהגיש בקשה לחסימת נתונים ו/או הפסקת איסוף.