דוח עצמי BDI

דוח עצמי BDIהזמנת דוח עצמי BDI קלה מאוד לביצוע, מהירה ועולה כ- 36 ₪ (נכון לאוקטובר 2020).

דוח עצמי BDI מכיל תמצית של כל נתוני האשראי שלך ממאגר נתוני האשראי של בנק ישראל, ויש לו ארבעה יתרונות על פני דוח ריכוז נתונים רגיל:

  1. דוח עצמי BDI כולל את דירוג האשראי שלך (Fico BDI)
  2. דוח עצמי BDI כולל את חיווי האשראי שלך
  3. בנוסף לנתוני האשראי הדוח כולל תצוגה גרפית של הגורמים החשובים שהשפיעו על דירוג האשראי ומראה במבט אחד היכן ישנן בעיות בדוח!
  4. לדוח מצורף הסבר מילולי לגבי הגורמים העיקריים שהשפיעו על דירוג האשראי, כך שניתן לדעת בקלות מה נדרש לעשות כדי לשפר אותו

בנוסף לדוח העצמי תקבל מ- BDI גם את דוח ריכוז נתונים המקורי שלך ממאגר נתוני האשראי של בנק ישראל.

כך נראה דוח עצמי BDI (ניתן להוריד דוגמא לדוח עצמי שלם בקישור זה):

דוח עצמי BDI

חשוב להבין שהחל מאפריל 2019 – רק למערכת נתוני האשראי של בנק ישראל מותר לאסוף נתוני אשראי של אנשים פרטיים. הנתונים נשמרים במאגר נתוני האשראי, ולשכות האשראי (BDI, D&B וקו מנחה) מורשות להשתמש בהם לצורך הפקת דירוג אשראי, חיווי אשראי ודוחות אשראי.

ניתן להזמין דוח עצמי BDI בקישור הזה. כפי שהוזכר, עלות הדוח כ- 36 ₪, ובמידה וכבר ניצלת את זכותך השנה לדוח ריכוז נתונים חינם תידרש לשלם גם עבור דוח נוסף למערכת נתוני האשראי של בנק ישראל (כ- 51 ₪).

טיפ: דוח ריכוז הנתונים של בנק ישראל ישלח ישירות לאמייל, אך הדוח העצמי של BDI יוצג על המסך בלבד. כדי לשמור אותו למחשב יש ללחוץ על לחצן 'הורד דוח' בכותרת הדוח.





לאחר שתקבל את הדוח העצמי מומלץ לעבור על המחוונים השונים בחלקו הראשון של הדוח.

דוח עצמי BDI - מחוונים

מחוון בתחום הירוק מסמן נתונים טובים שתורמים לדירוג אשראי טוב, בעוד שמחוון בתחום הכתום או האדום מציין נתונים שליליים שמשפיעים לרעה על דירוג האשראי ומורידים אותו.

במיוחד חשוב לשים לב למחוון 'מובהקות לאי פרעון לעניין חיווי' שהוא למעשה חיווי האשראי שלך. אם המחוון בתחום האדום המשמעות היא שחיווי האשראי שלך שלילי.

אינדיקטור חיווי אשראי

בנוסף למחוונים מומלץ לקרא את ההסבר לדירוג שמלמד על הגורמים העיקריים שהשפיעו עליו.

דוח עצמי בי די אי - הסיבות לדירוג

במידה ונמצאו נתונים שליליים שמשפיעים לרעה על דירוג האשראי מומלץ לבדוק לעומק את הנתונים הגולמיים שבדוח ריכוז הנתונים כדי למצא האם יש טעויות.

אם זיהית טעויות זכותך להגיש בקשה לתיקון מידע למנהל מערכת נתוני האשראי. המנהל חייב לבדוק את תלונתך ובמידה ואתה צודק הטעויות יתוקנו ודירוג האשראי שלך ישתפר באופן מידי.

אם לעומת זאת הנתונים מדויקים לא ניתן להסיר אותם. הנתונים ימחקו באופן אוטומטי מדוח ריכוז הנתונים בחלוף שלוש שנים.

כמובן שבמידה וזוהו בעיות שניתנות לשיפור (לדוגמא אחוזי ניצול של מסגרות, עודף כרטיסי אשראי, אובר-דרפט וכיו"ב) ניתן לשפר נקודות אלו לצורך שיפור דירוג האשראי.

נושאים נוספים