דירוג אשראי אישי

מציג תגובה משורשרת 1
  • מאת
    תגובות
    • #5173
      תום
      אורח

      איך בודקים דירוג אשראי אישי בחינם?

    • #5180
      guy
      מנהל בפורום

      RE: בדיקת דירוג אשראי אישי

      הי תום,

      ניתן לבדוק דירוג אשראי אישי אונליין, בזול ובמהירות. לפני שאסביר איך לבדוק דירוג אשראי אישי, חשוב שתבין שיש לך יותר מדירוג אחד! איך זה יתכן? פשוט מאוד..

      דירוג אשראי אישי הוא מוצר שספקי האשראי קונים מלשכות האשראי כחלק מהתהליך של בדיקת בקשות של לקוחות להלוואה. לשכות האשראי מזמינות את נתוני האשראי של הלקוחות ממאגר נתוני האשראי, מזינות אותם לנוסחה מתמטית, ומה שמתקבל ממנה הוא דירוג אשראי אישי של הלקוח.

      אמנם כל נתוני האשראי באים ממקור אחד – מערכת נתוני האשראי של בנק ישראל, אבל בגלל שקיימות כמה לשכות אשראי (D&B, BDI וקו מנחה) ולכל אחת מהן נוסחה שונה, כך יוצא שכל לשכת אשראי תעניק לאותו לקוח דירוג אשראי אישי שונה.

      באיזה דירוג אשראי משתמש ספק האשראי שלי?
      התשובה היא שלא ניתן לדעת אלא אם כן תשאל את הפקיד והוא יסכים לענות. כל ספק משתמש בדירוג אשראי אישי שונה כרעות עיניו, ובהחלט יתכן שבהלוואה גדולה כמו משכנתא הבנקים משתמשים בכל הדירוגים!

      קישורים לבדיקת דירוג אשראי אישי
      לשכת האשראי BDI מוכרת דירוג אשראי אישי גם ללקוחות פרטיים תמורת כ- 36 ₪ נכון לאוקטובר 20. לדירוג של BDI קוראים Fico BDI והטווח שלו נע בין 300 ל- 850. כדי לקנות דירוג אשראי אישי מ- BDI יש להזמין דוח ריכוז נתונים עצמי (דוח עצמי) מ- BDI בקישור זה.

      טיפ: דוח ריכוז הנתונים של בנק ישראל ישלח ישירות לאמייל, אך הדוח העצמי של BDI יוצג על המסך בלבד. כדי לשמור אותו למחשב יש ללחוץ על לחצן 'הורד דוח' בכותרת הדוח.

      לשכת האשראי D&B מחלקת את דירוג האשראי שלה ללקוחות פרטיים בחינם בעזרת האפליקציה קפטן קרדיט. לדירוג של D&B קוראים DB Score והטווח שלו נע בין 0 ל- 1000.

      לשכת האשראי קו מנחה עדיין לא מוכרת דירוג אשראי אישי ללקוחות פרטיים. נעדכן כאשר יהיה ניתן לרכוש אותו.

      שני דברים נוספים שכדאי לזכור

      1. כדי לחשב דירוג אשראי אישי צריכה לשכת האשראי להזמין את נתוני האשראי של הלקוח ממאגר נתוני האשראי. לכל אחד מגיע לקבל דוח אחד בשנה חינם, אולם דוחות נוספים עולים כ- 31 ₪. לכן, יתכן שתידרש לשלם סכום זה כדי שיהיה ניתן להפיק בעבורך דירוג אשראי אישי גם אם הדירוג עצמו אינו עולה כסף.
      2. דירוג אשראי אישי מהווה רק מרכיב אחד בהחלטה על מתן אשראי וגבה הריבית. נתונים נוספים הינם:
        • מטרת ההלוואה: דיור/רכב/אשראי צרכני
        • התחייבויות קיימות
        • שיעור ההחזר מההכנסה נטו
        • שיעור המימון (היחס בין ההלוואה להון העצמי)
        • טיב ביטחונות

      בהצלחה

      צוות המדריך לדירוג אשראי





מציג תגובה משורשרת 1
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.