בנק ישראל מידע אישי

מציג תגובה משורשרת 1
  • מאת
    תגובות
    • #5704
      גלינה
      אורח

      הבנתי שיש ב בנק ישראל מידע אישי שלי? איך אני יכולה לדעת איזה מידע יש שם?

    • #5707
      guy
      מנהל בפורום

      RE: בנק ישראל מידע אישי

      שלום גלינה,

      אכן בנק ישראל שומר מידע אישי של כל האזרחים במדינה שקשור לאשראי והלוואות. מדובר על מאגר נתוני אשראי שמנהל בנק ישראל ושמור בו מידע משלוש השנים האחרונות. כל חודש נכנס מידע חדש וכל חודש נמחק מידע שהתיישן.

      בנק ישראל מאפשר לכל אחד לדעת איזה מידע שמור עליו באמצעות דוח שנקרא דוח נתוני אשראי או דוח ריכוז נתונים שאת יכולה להזמין מהמאגר. מגיע לך לקבל כל שנה דוח אחד חינם.

      בדוח הזה מפורטים כל החשבונות שיש לך, מסגרות אשראי, הלוואות, החזרי הלוואות, עמידה בתשלומים, שיקים שחזרו ועוד מידע רב. תוכלי לקרא עליו ולראות דוגמא שלו בקישור זה.

      לצערי, בגלל שהדוח מכיל כמות עצומה של מידע קשה להבין ממנו מה באמת מצבך ואיך רואה אותך הבנק או חברת האשראי. גם לבנק קשה מאוד להבין מהדוח מה מצבך, ולכן הוא נעזר בחברה חיצונית (לשכת אשראי) שתנתח את הדוח עבורו.

      לשכת האשראי מזמינה את נתוני האשראי שלך מהמאגר של בנק ישראל, מעבדת את נתוני האשראי ומכינה דוח שמאפשר להבין ברגע מה מצבך הכלכלי. הדוח מכיל את שלושת המוצרים הבאים:

       1. חיווי אשראי – המלצה של לשכת האשראי האם לאשר את בבקשתך להלוואה או לדחות אותה
       2. דירוג אשראי – "ציון פיננסי" שמסכם במספר אחד את כל המידע האישי עליך
       3. דוח אשראי – תמצית של דוח ריכוז הנתונים שמאפשר לזהות בעיות במבט אחד

      אם את מעוניינת לדעת איך הבנק או חברת האשראי רואות אותך, את צריכה להזמין מלשכת האשראי את הדוח שלך.

      הדוח של לשכת האשראי BDI נקרא דוח עצמי והוא כולל את חיווי האשראי ודירוג האשראי שלך. הדוח עולה כ- 38 ₪ (מעודכן ליולי 21) ותוכלי להזמין אותו בקישור זה. בייחד עם הדוח העצמי תקבלי לאמייל גם את דוח ריכוז הנתונים מבנק ישראל עם כל המידע האישי שלך.

      טיפ: דוח ריכוז הנתונים של בנק ישראל ישלח ישירות לאמייל, אך הדוח העצמי של BDI יוצג על המסך בלבד. כדי לשמור אותו למחשב יש ללחוץ על לחצן 'הורד דוח' בכותרת הדוח.

      כך נראה הדוח של bdi:

      דוח עצמי BDI

      החלק הראשון של הדוח מכיל אינדיקטורים צבעוניים שמציגים תמצית נתוני האשראי שלך באדום-ירוק. אינדיקטור אדום מציין נתוני אשראי שליליים ואינדיקטור ירוק מציין נתונים חיוביים.

      דוח עצמי BDI - אינדיקטורים

      האינדיקטור "מובהקות לאי פרעון לעניין חיווי" הינו חיווי האשראי שלך. אינדיקטור ירוק אומר שמצבך מצוין ו- BDI ממליצה לבנק לאשר את בקשתך.

      אינדיקטור חיווי אשראי

      בהמשך הדוח מוצג דירוג האשראי שלך (Fico BDI) ובסמוך אליו הסבר לגבי הסיבות לדירוג.

      בהצלחה

      צוות המדריך לדירוג אשראי





מציג תגובה משורשרת 1
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.