שיפור נתוני אשראי

מציג תגובה משורשרת 1
  • מאת
    תגובות
    • #5803
      שגיב
      אורח

      איך הכי טוב לעשות שיפור נתוני אשראי בעצמי בלי להוציא על זה כמה אלפי שקלים? כל החברות שפניתי אליהן רוצות הרבה כסף שפשוט אין לי.

      תודה וחג שמח

    • #5806
      guy
      מנהל בפורום

      RE: שיפור נתוני אשראי

      שלום שניב,

      שיפור נתוני אשראי בעבודה עצמית אפשרי בהחלט, אולם צריך להבין שאין פתרונות קסם שיניבו תוצאה בין רגע. שיפור נתוני אשראי לוקח זמן ודורש ממך להבין היכן הבעיות שלך, לאתר את נתוני האשראי השליליים ובעיקר – להתמודד עם הבעיה ולשנות את ההתנהלות הפיננסית שלך.

      חשוב לזכור שאתה יכול לעשות בעצמך את כל הפעולות הנדרשות ובחינם. אין שום לשלם למישהו אחר עבור פעולות במערכת נתוני האשראי שאתה יכול לבצע בקלות ובחינם עבור עצמך.

      כך תבצע שיפור נתוני אשראי בעבודה עצמית:

      1. הבנת דרך הפעולה של מערכת נתוני האשראי
      האח הגדול (בנק ישראל לצורך העניין) עוקב אחרי כל פעולה פיננסית שאתה עושה. הלוואות, החזרים, שיקים, יתרות, כרטיסי אשראי ועוד.

      כל הנתונים האלו נאגרים במערכת נתוני האשראי ומשמשים את לשכות האשראי בי די אי ו- דן אנד ברדסטריט כדי להפיק עליך דוחות, דירוג אשראי וחיווי אשראי עבור ספקי אשראי.

      מערכת נתוני האשראי מכילה נתונים משלוש השנים האחרונות. נתונים ישנים מוסרים מהמערכת באופן אוטומטי ונתונים חדשים מחליפים אותם.

      2. בדיקת נתוני האשראי
      הדרך הטובה ביותר להשיג שיפור נתוני אשראי היא להתמקד בנתונים שיש להם את ההשפעה השלילית הגדולה ביותר.

      לצורך זאת כדי מאוד להזמין דוח ריכוז נתונים (עצמי) מ- בי די אי מאחר שביחד אתו תקבל מ- בי די אי גם דוח עצמי. הדוח עולה כ- 38 ₪ נכון לאוקטובר 21 ותוכל להזמין אותו בקישור זה.

      טיפ: דוח ריכוז הנתונים של בנק ישראל ישלח ישירות לאמייל, אך הדוח העצמי של BDI יוצג על המסך בלבד. כדי לשמור אותו למחשב יש ללחוץ על לחצן 'הורד דוח' בכותרת הדוח.

      הדוח העצמי של בי די אי מכיל תמצית של דוח ריכוז הנתונים הרגיל ממערכת נתוני האשראי של בנק ישראל, ויש לו שני יתרונות גדולים:
      1. הוא מכיל תצוגה ויזואלית של כל נתוני האשראי השליליים
      2. הוא כולל את דירוג האשראי שלך והסברים על הנתונים העיקריים שהשפיעו עליו. אלו בדיוק הנתונים שצריך להתמקד בהם לצורך שיפור נתוני אשראי.

      כך נראה הדוח העצמי של בי די אי:

      דוח עצמי בי די אי

      לאחר שתבין באילו נתונים שליליים נדרש להתמקד, כדאי מאוד לבדוק האם הנתונים מדויקים או שקיימות שגיאות. תוכל לעשות זאת בקלות בעזרת דוח ריכוז הנתונים שקיבלת בייחד עם הדוח העצמי, באמייל.

      אם אכן מצאת נתונים שגויים – הגש בקשה לתיקון מידע למערכת נתוני האשראי של בנק ישראל. מנהל המערכת חייב לבדוק את טענותיך בתוך 30 יום ובמידה ונמצאת צודק הנתונים השגויים ימחקו או יתוקנו.

      3. המשך שיפור נתוני אשראי
      במידה ולא מצאת נתוני אשראי שגויים כנראה שנדרש לבצע שינוי בהתנהלות הפיננסית שלך. כדי להבין מה בדיוק דרוש שינוי יש לחזור שוב לדוח העצמי של בי די אי:

      ראשית – בסמוך לדירוג האשראי שלך מופיע הסבר מילולי לגבי הגורמים העיקריים שהשפיעו עליו. זה יכול להיות ניצול גבוהה מידי של מסגרות האשראי, גידול מהיר בשימוש בכרטיסי אשראי, שיקים שחזרו וכיו"ב.

      דוח עצמי בי די אי - הסיבות לדירוג

      בד"כ – שיפור נתוני אשראי בהתאם להסבר זה פותר את הבעיה.

      שנית – ניתן להיעזר גם באינדיקטורים האדומים-כתומים-ירוקים שמופיעים בחלקו הראשון של הדוח העצמי. כל אינדיקטור אדום מצביע על נתוני אשראי שליליים שנדרש לטפל בהם.

      דוח עצמי BDI - אינדיקטורים

      לסיום תהליך שיפור נתוני אשראי, חשוב להבין את העקרונות הבאים:

      לא ניתן לבצע שיפור נתוני אשראי בין לילה
      נתוני אשראי משקים את ההיסטוריה הפיננסית שלך. מאחר שלא ניתן למחוק את העבר, הדרך היחידה להשיג שיפור נתוני אשראי הינה ליצור נתונים חיוביים חדשים חדש. ככל שעובר הזמן גוברת השפעת הנתונים החיוביים החדשים על אלו השליליים הישנים.

      אל תחרוג ממסגרות האשראי
      חריגה ממסגרות אשראי מהווה סמן שלילי שמשפיע לרעה על דירוג האשראי שלך. עשה כל מאמץ כדי להימנע מחריגה ממסגרות האשראי שלך.

      הקפד לשלם בזמן
      גם איחור אחד בהחזר הלוואה יכול לעשות נזק גדול, כזה שיידרש זמן רב לתקן. גם הימנעות מתשלום דוחות חנייה, שיקים שחזרו וכיו"ב יכולים להשפיע לרעה על דירוג האשראי שלך אם וכאשר תוגש נגדך תביעה לתשלום בהוצאה לפועל.

      בהצלחה

      צוות המדריך לדירוג אשראי

מציג תגובה משורשרת 1
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.