שיפור דירוג אשראי לאחר הפטר

דירוג אשראי ודוח נתוני אשראי פורומים דירוג אשראי שיפור דירוג אשראי לאחר הפטר

מציג 2 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • #5795
      Meni
      משתתף

      שלום רב למומחים,

      אני חודשים ספורים לאחר הפטר חלוט. חובות שנוצרו בתם לב לחלוטין.

      ניקיתי את ה- BDI וכל דיווחי הבנקים לפני חודש (שזה בכלל מחדל שחבונות קיימים ולא מוקפאים במהלך הליך פש"ר, והם לא מבטלים של הו"ק וכו.. ) . כל החובות אופסו, כל תיקי הוצלפ נסגרו ולא מדווחים בדוח.

      באפליקציית D&B מופיע לי כי חשבון העו"ש היחיד שלי מתנהל "התנהלות פיננסית מצויינת" אך אני מקבל דירוג 175.

      יש משהו שניתן לעשות – לעשות פק"מ \תוכנית חסכון מינימאלית ? האם זה יכול להעלות דירוג במאות נק' ? הבנק לא היסס ונפיק צ'קים נוכח התנהלות פיננסית מעולה בחשבון , אך כרטיס אשראי אפילו עם מסגרת של 1000 ש"ח הם מסרבים כרגע.

      אני אובד עצות , האם אצטרך לחכות 3 שנים עד שאוכל לקבל משהו מינימאלי ע"מ לחיות בכבוד? אפילו דו"ח של BDI אני לא יכול להוציא כי הם דורשים כרטיס אשראי רגיל.

    • #5798
      guy
      מנהל בפורום

      שלום מני,

      לצערי אין כמעט שום דבר שאתה יכול לעשות מלבד לחכות. בד"כ נדרש לחכות שנתיים, אם כי לאחר הפטר (הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות לך מבחינת דירוג אשראי) בהחלט יתכן שתיאלץ לחכות אפילו שלוש שנים.

      נתחיל מהתחלה:

      אין זה משנה (מבחינת דירוג האשראי) אם החובות נוצרו בתום לב או לא.

      לגבי "ניקוי BDI" שעשית – אני מניח שאתה מתכוון לכך שכרגע לא מופיעים חובות פעילים בדוח ריכוז הנתונים שלך. אני מניח שבדקת את דוח ריכוז הנתונים שלך מבנק ישראל, ואם לא עשית זאת אז זה הזמן לעשות את זה.

      הבעיה בדוח שלך אינה החובות הפעילים שבו אלא התיעוד של החובות שהיו קיימים ולא נפרעו, וביחוד פשיטת הרגל וההפטר המלא. תיעוד זה אינו ניתן לניקוי והוא ישאר בדוח שלך שלוש שנים.

      מה שמפריע לך לקבל אשראי חדש אינם החובות הנוכחייים שלך (ואין כאלו כפי שהעדת) שלך אלא העובדה שלא החזרת את החובות הקודמים שלך.

      הפטר חלוט הוא דבר מצויין בשבילך כדי להצליח לפתוח דרך חדשה, אבל מבחינת המלווים שלך הוא גרוע מאוד. בא נשים את הדברים על השולחן – רק עתה מחקו את החובות שלך וכבר אתה רוצה שמשהוא יתן לך אשראי חדש?

      בו נניח שהיית מלווה כסף לחבר שלך. החבר לא החזיר את הכסף, תבעת אותו והפסדת במשפט. השופט קבע שהחוב ימחק ואתה לא תראה את כספך. עתה, חודש לאחר מכן שב החבר ומבקש ממך אשראי נוסף! היית נותן לו?

      חשוב להבין ולהפנים שכך עובדת המערכת, ולעשות כל מה שניתן, הכול, כדי להחזיר אותם. בסוף זה משתלם.

      בהצלחה

      צוות המדריך לדירוג אשראי

    • #5831
      Meni
      משתתף

      ראשית אני מודה לך מאוד גיא על התגובה!

      הצלחתי לשכנע את הבנק להנפיק לי אשראי (כאמור החובות נוצרו בתום לב, לא ארחיב על הבעיות כי לכל אחד יש ובסוף בימ"ש מחליט מי פעל בתום לב ומי לא- הגם סיבה כגון קריסה של עסק עקב הקורונה היא תשובה טובה לשאלה של האם הייתי מלווה לעצמי…לשם הדוגמא).

      בכל מקרה, אשמח אם תוכל לסייע לי ולתת השערה – אמנם דירוג האשראי לא יהפוך ל1000 בדירוג BDI בן יום.
      אך מתי בערך (בהינתן כי כל החובות בדו"ח בנק ישראל אופסו ואין שום חוב חדש ומוצגת רק היסטוריה והתנהלות האשראי ב-3 שנים האחרונות מצויינת ) דירוג האשראי BDI יגיע לבין 600-800 ? כמה עו"ד שמתעסקים בזה זרקו בפורומים מקבילים מספר של כחצי שנה ממתן הפטר חלוט בתנאי שחשבונות חוב אופסו , האם זה נכון ?





מציג 2 תגובות משורשרות
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.