שוב דופקים את החלשים!

מציג תגובה משורשרת 1
  • מאת
    תגובות
    • #662
      יריב
      אורח

      שוב פעם דופקים את החלשים. מה שיקרה זה ששוב פעם החלשים ישלמו את המחיר. במקרה הטוב האשראי שלהם יתייקר, ויוקר המחיה יעלה. ממש נפלא. במקרה הגרוע יותר הם פשוט לא יצליחו לקבל הלוואות ואשראי במערכת הבנקאית וידחפו לשוק האפור. מה קורה שם כולם יודעים…

    • #664
      guy
      מנהל בפורום

      אכן, החלשים יותר יסבלו, אבל…

      יש אמת בדבריך, ואכן, טענה זו משמשת את מתנגדי תעודת הזהות הבנקאית.

      השאלה העיקרית היא – האם זה נכון וצודק שהשכבה היותר מבוססת ו/או בעלי מוסר התשלומים הגבוה תסבסד את החלשים/בעלי מוסר התשלומים הירוד?

      ושלא יהיה שום ספק – זה בדיוק המצב כיום! בגלל שוק אשראי שאינו תחרותי הלווים הטובים מקבלים תנאים טובים פחות מאילו שהם יכולים לקבל, בעוד שהלווים הבעייתיים מקבלים תנאים טובים ממה שמגיע להם בהתאם לפרופיל הסיכון שלהם, על חשבון הלווים הטובים.

      מצב זה רע בגלל שהוא אינו מתמרץ את האוכלוסייה לשפר את מוסר התשלומים, ובעקיפין תורם גם לעליית יוקר המחייה.

      להזכירך, מצב דומה היה קיים עד לפני מספר שנים בשוק הביטוח, ובביטוח הרכב בפרט. לרוב הלקוחות הוצע ביטוח בתנאים ממוצעים ולא אטרקטיביים. הנהגים הזהירים סבסדו את הנהגים הפחות טובים.

      כיום מבצעות כל חברות הביטוח ניתוח ופילוח של לקוחותיהם, כאשר הפרמיה מושפעת מגורמים רבים כגון גיל הנהג, סוג הרכב, מקום מגורים, מין המבוטח (נשים זהירות יותר מגברים) ועוד.

      חברות הביטוח אף מציעות כיום לנהגים להתקין "קופסאות שחורות" ברכב אשר עוקבות אחר הרגלי הנהיגה של המבוטחים, כדי לאפשר הוזלת עליות למבוטחים זהירים.

      שלא יהיה ספק – כאשר מוזילים עלויות לנהגים זהירים זה בא על חשבון ייקור עלויות הביטוח לנהגים המסוכנים.

      הגיוני? צודק? מדוע אתה מוכן לקבל פילוח צרכני כזה בביטוח הרכב אבל לא בעמלות העו"ש?

      צריך למצוא דרך אחרת לטפל באוכלוסיה החלשה, לא על חשבון האזרחים הנורמטיביים, אלו שלפני הכול דואגים לעמוד בהתחייבויות שלהם.

מציג תגובה משורשרת 1
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.