ציון דירוג אשראי

מציג תגובה משורשרת 1
  • מאת
    תגובות
    • #5175
      מרינה
      אורח

      מה זה ציון דירוג אשראי, מי נותן אותו ואיך אני בודקת אותו?

    • #5198
      guy
      מנהל בפורום

      RE: ציון דירוג אשראי

      שלום מרינה,

      ציון דירוג אשראי הוא ציון שאת מקבלת על האופן בו את מתנהלת פיננסית. מי שנותן ציון דירוג אשראי הן חברות שקיבלו לכך רישיון ממשרד האוצר. לחברות אלו קוראים לשכות אשראי וכרגע יש שתיים פעילות – BDI ו- D&B.

      בנק ישראל אוגר מידע פיננסי של כל האזרחים במאגר נתוני אשראי ארצי. כדי לחשב ציון דירוג אשראי מזמינה לשכת האשראי את הנתונים שלך מהמאגר ומזינה אותם לנוסחה מתמטית שמפיקה מאלפי הנתונים מספר שהוא ציון דירוג אשראי שלך.

      לכל לשכת אשראי יש נוסחה אחרת שהיא כמובן סוד מסחרי שלה. לשכות האשראי מוכרות ציון דירוג אשראי לבנקים וספקי אשראי נוספים כדי לעזור להם להחליט האם לאשר או לדחות בקשות להלוואה של לקוחות.

      גם את יכולה לבדוק את הציון שלך. כך בודקים ציון דירוג אשראי:
      D&B (דן אנד ברדסטריט) מחלקת ציון דירוג אשראי בחינם לכל מי שרוצה בעזרת האפליקציה Captain Credit. לדירוג שלה קוראים DB Credit והטווח שלו נע בין 0 ל- 1000.

      BDI מוכרת ציון דירוג אשראי ללקוחות פרטיים תמורת כ- 36 ₪ (מעודכן לאוקטובר 20). לדירוג שלה קוראים Fico BDI והטווח שלו נע בין 300 ל- 850. כדי לקנות ציון דירוג אשראי מ- BDI יש להזמין דוח ריכוז נתונים עצמי (דוח עצמי) מ- BDI בקישור זה.

      טיפ: דוח ריכוז הנתונים של בנק ישראל ישלח ישירות לאמייל, אך הדוח העצמי של BDI יוצג על המסך בלבד. כדי לשמור אותו למחשב יש ללחוץ על לחצן 'הורד דוח' בכותרת הדוח.

      שתי נקודות נוספות:

      1. כדי לחשב ציון דירוג אשראי צריכה לשכת האשראי (BDI או D&B) להזמין את נתוני האשראי שלך ממאגר נתוני האשראי. אמנם מגיע לך להזמין נתוני אשראי מהמאגר בחינם, פעם בשנה, אבל כל הזמנה נוספת עולה כ- 31 ₪. לכן, יתכן שתידרשי להוסיף סכום זה לבדיקת ציון דירוג אשראי.
      2. ציון דירוג אשראי מהווה רק מרכיב אחד בהחלטה על אישור או דחיית בקשה להלוואה. מרכיבים נוספים לדוגמא הינם:
         – מטרת ההלוואה: דיור/רכב/אשראי צרכני
         – גבה ההחזר החודשי בייחס להכנסה נטו
         – הלוואות קיימות
         – יחס המימון (היחס בין ההלוואה להון העצמי)
         – סוג וטיב הביטחונות

      בהצלחה

      צוות המדריך לדירוג אשראי





מציג תגובה משורשרת 1
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.