כל כמה זמן מתעדכן bdi

מציג תגובה משורשרת 1
  • מאת
    תגובות
    • #5859
      תמר
      אורח

      היה לי bdi שלילי בגלל כמה צקים שחזרו. פניתי לחברה שטיפלה בזה ואני רוצה לבדוק אם הם הצליחו לתקן לי את ה bdi השלילי. כל כמה זמן מתעדכן bdi? אחרי כמה זמן אני צריך לראות שינוי?

    • #5877
      guy
      מנהל בפורום

      RE: כל כמה זמן מתעדכן bdi

      שלום תמר,

      לא קיים זמן מוגדר בו מתעדכן bdi. כאשר ספק אשראי בודק את ה- bdi שלך הוא מזמין את נתוני האשראי שלך ממאגר נתוני האשראי של בנק ישראל, מכניס אותו לנוסחה מתמטית ומה שמתקבל הוא ה- bdi העדכני שלך שנכון לרגע הפקתו.

      אם כך, מה שמשפיע על עדכון ה- bdi שלך הוא למעשה הזמן בו מתעדכנים הנתונים במאגר נתוני האשראי של בנק ישראל, ולכן השאלה צריכה להיות לא כל כמה זמן מתעדכן bdi אלא כל כמה זמן מעדכנים הבנקים, חברות האשראי וספקי אשראי חוץ בנקאיים את מאגר האשראי. הבעיה היא שכמות רבה של גופים שולחים נתונים כל חודש למאגר וכל אחד מהם עושה זאת בזמן אחר.

      כל הגופים ששולחים נתונים למאגר מחויבים לעשות זאת פעם בחודש. בד"כ כולם מסיימים לשלוח נתונים למאגר עד העשירי בכל חודש, כך שאם תבדקי את ה- bdi שלך לאחר העשירי לחודש סביר שהוא מתבסס כבר על הנתונים המעודכנים.

      אם בצעת שינויים לאחר הראשון לחודש הייתי ממליץ לך לחכות לעשירי בחודש הבא כדי לוודא שהם הספיקו להתעדכן ולהשפיע על ה- bdi שלך.

      בהצלחה

      צוות המדריך לדירוג אשראי





מציג תגובה משורשרת 1
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.