אני לקוח לאומי-קארד. איך אדע אם זהותי נגנבה?

דירוג אשראי ודוח נתוני אשראי פורומים גניבת זהות אני לקוח לאומי-קארד. איך אדע אם זהותי נגנבה?

מציג 4 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • #768
      רמי
      אורח

      אני לקוח של לאומי-קארד. לי ולאשתי יש ביחד 4 כרטיסים שלהם, הפתוחים כולם גם לשימוש בחו"ל. בעקבות גניבת פרטי האשראי של כל לקוחות לאומי-קארד לפני כשבוע יש לי מספר שאלות:

      1) האם אני צריך לדרוש ביטול והחלפה של כל הכרטיסים?
      2) באיזה אופן ניתן לגנוב ממני כסף?
      3) איך אדע שזהותי לא נגנבה?

      בתודה מראש

      רמי

    • #770
      guy
      מנהל בפורום

      הי רמי,

      1. לפחות בשלב זה אין צורך לבטל את הכרטיסים. לאומי-קארד הודיע שאין שום סימן שמאגר נתוני האשראי אכן דלף לרשת. ל\יש בלאומי-קארד (כמו בכל חברת כרטיסי אשראי) מחלקה מיוחדת העוסקת בניתור כל העסקאות החשודות, ועד לרגע זה לא דווח על גילוי של ניסיונות הונאה. מאחר ובמרבית המקרים לאומי-קארד היא זאת שחייבת לשאת בעלות העסקאות הלא חוקיות שבוצעו בכרטיסים, היא הייתה יוזמת בעצמה החלפת כל הכרטיסים במידה והיה חשד שהנתונים דלפו לרשת.

      2. מאחר והנתונים שדלפו אינם כוללים את המידע המקודד בפס המגנטי וכן לא את 3 ספרות הביקורת בגc ב הכרטיס (CSV), אפשרות השימוש בפרטי האשראי במידה וידלפו בעתיד נמוכה.

      ללא הנתונים שמקודדים בפס המגנטי לא ניתן לשכפל כרטיסים מזויפים. כמו כן, ללא 3 ספרות הביקורת בגב הכרטיס קשה מאוד לבצע עסקאות באינטרנט.

      העסקאות הכמעט יחידות שניתן לבצע ללא ספרות הביקורת מוגבלות לעסקאות בטלפון כגון הזמנת פיצה וכיו"ב.

      3. בנוגע לגניבת זהות אינני איש בשורה. לאומי-קארד לא פירטה האם פרטי האשראי כוללים תעודת זהות או לא. במידה וכן, ניתן בהחלט להשתמש במספר תעודת הזהות כדי לבצע גניבת זהות כגון פתיחת חשבונות על שמך, לקיחת הלוואות וכיו"ב.

      בהיעדר מאגר מרכזי של פרטי אשראי כמקובל בחו"ל קשה מאוד לגלות גניבת זהות. בד"כ מתגלה הדבר כאשר מתחילים לקבל איומים מנושים לגבי חובות שאינן שלך.

      בכל המדינות בהן קיים מאגר מרכזי של פרטי אשראי יכול כל אזרח לקבל בחינם דו"ח הכולל את כל החשבונות, הלוואות, חשבונות כרטיסי האשראי ונתונים נוספים המקושרים אליו. כך ניתן לגלות מבעוד מועד חשבונות או הלוואות שנלקחו בשמך ע"י אחרים, ולפעול מבעוד מועד למזעור הנזקים.

      בהיעדר אפשרות כזאת בארץ, הדבר היחיד שמומלץ לעשות הוא מעקב יסודי אחר כל החיובים בכרטיסי האשראי, ודיווח של כל פעולה חשודה לחברת האשראי.

      בברכה,
      צוות המדריך לדירוג אשראי

    • #771
      רמי
      אורח

      תודה רבה.

      יש לי שאלה נוספת: במידה וכן נגנב כסף מחשבוני, מי אמור לשאת בעלות החיובים שלא בוצעו על ידי?

    • #773
      guy
      מנהל בפורום

      במרבית המקרים חשבונות כרטיסי האשראי מבוטחים

      אם גילית חיובים שלא בוצעו על ידך, עליך לדווח על כך ללאומי-קארד. במידה ולא יוכח שאתה ביצעת את החיובים לאומי-קארד תישא בעלות הנזק.

      בברכה,
      צוות המדריך לדירוג אשראי

    • #774
      יובל
      אורח

      חובה לבדוק חיובים ללא קשר לגניבת פרטי האשראי!

      מי שלא בודק את החיובים שלו כל חודש עושה טעות חמורה. כבר גיליתי כ- 4 פעמים בהם בוצעו חיובים שלא על ידי. פעמיים חברה בשם "תקשורת" גבתה ממני כ- 140 ₪. אח"כ היא החליפה את השם ל "תקשורת 1" ושוב חייבה אותי.

      אין לי מושג מאיפה הם גנבו את פרטי האשראי שלי. בכל הפעמים דיווחתי על כך בטלפון ללאומי-קארד, ובכל המקרים זוכיתי מייד בסכום שנגנב.





מציג 4 תגובות משורשרות
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.