תיאלצו לחכות לפחות עוד שנתיים וחצי להלוואה זולה

תיאלצו לחכות לפחות עוד שנתיים וחצי להלוואה זולהעל פי כתב המינוי של הוועדה לשיפור המערכת לשיתוף בנתוני אשראי, על הוועדה להגיש את מסקנותיה עד חודש פברואר 2015. בהמשך, לאחר גיבוש ההמלצות יבוצעו שינויי החקיקה הדרושים ורק לאחר מכן יוחל בהקמת המאגר – תהליך שאמור להמשך לפחות שנתיים.

מחקר של הבנק העולמי קובע כי מאגר נתוני אשראי, שמרכז ומציג מידע מקיף על היסטוריית האשראי של לקוחות פרטיים ישפר את התחרות, ייטיב עם הצרכנים ואף יתרום לשיפור יציבות המערכת הפיננסית.

עוד קובע המחקר כי מאגר נתוני אשראי אינו נוטה "לקום מעצמו" בשל אינטרסים של בנקים גדולים בשוק לא תחרותי, ולכן על המדינה להתערב וליזום את הקמתו.

כפי שפורסם בפוסט זה, בסוף חודש אוגוסט יצא כתב המינוי להקמת צוות בין משרדי לקידום גרסה חדשה לחוק נתוני אשראי, ובשמו הרשמי – "הוועדה לשיפור המערכת לשיתוף בנתוני אשראי".

על פי כתב המינוי על הוועדה להגיש את מסקנותיה עד חודש פברואר 2015. בהמשך, לאחר גיבוש ההמלצות יבוצעו שינויי החקיקה הדרושים ורק לאחר מכן יוחל בהקמת המאגר – תהליך שאמור להמשך לפחות שנתיים.

מאחר ובנק ישראל נתן לבנקים ארכה נוספת להיערך להשקת תעודת הזהות הבנקאית, תיאלצו לחכות לפחות עד סוף 2017 לפני שהתחרות בשוק האשראי תחל, מה שצפוי לגרום לירידה משמעותי בעלות ההלוואות.