דוח עיון

דוח עיוןהזמנת דוח עיון מ- BDI קלה לביצוע, מהירה ביותר וזולה. דוח עיון הינו תמצית של דוח ריכוז נתונים ממערכת נתוני האשראי של בנק ישראל, ויש לו שלושה יתרונות על פני דוח ריכוז נתונים רגיל:
  1. דוח עיון ממחיש בצורה גרפית את נתוני האשראי כך שבמבט אחד ניתן לזהות בעיות!
  2. דוח עיון כולל את דירוג האשראי
  3. דוח עיון כולל את חיווי האשראי

לדוח העצמי מצורף גם דוח ריכוז הנתונים המקורי ממערכת נתוני האשראי של בנק ישראל.

כדי להזמין דוח עיון יש להזמין דוח ריכוז נתונים (עצמי) דרך BDI ולא ישירות ממערכת נתוני האשראי בקישור זה. מחירו של הדוח 36 ₪ (מעודכן לאוקטובר 20) אך התמורה בהחלט שווה/

טיפ: דוח ריכוז הנתונים של בנק ישראל ישלח ישירות לאמייל, אך הדוח העצמי של BDI יוצג על המסך בלבד. כדי לשמור אותו למחשב יש ללחוץ על לחצן 'הורד דוח' בכותרת הדוח.





כך נראה דוח עיון של BDI:

דוח עיון BDI

בחלקו הראשון של הדוח ניתן לראות אינדיקטורים רבים שמסכמים וממחישים באופן גרפי את תמצית נתוני האשראי.

דוח עיון BDI - אינדיקטורים

אינדיקטור בתחום הירוק מלמד על נתונים חיוביים שתורמים לדירוג האשראי, בעוד שאינדיקטור בתחום הכתום או האדום מלמד על נתונים שליליים שמשפיעים לרעה על דירוג האשראי ומורידים אותו.

במידה ונמצאו נתונים שליליים שמשפיעים לרעה על דירוג האשראי מומלץ לבדוק אותם בדוח ריכוז הנתונים כדי לזהות טעויות, במידה וקיימות.

במיוחד כדאי לשים לב לאינדיקטור 'מובהקות לאי פרעון לעניין חיווי'. אינדיקטור זה הינו למעשה חיווי האשראי (המלצה של BDI האם לאשר הלוואה או לא). אם האינדיקטור בתחום האדום –חיווי האשראי שלילי!

אינדיקטור חיווי אשראי

בנוסף לאינדיקטורים ולדירוג האשראי כדאי לקרא את ההסבר המילולי לדירוג שמלמד על הגורמים העיקריים שהשפיעו עליו. תיקון נתונים אלו הינו הדרך הטובה ביותר לשיפור דירוג האשראי.

דוח עצמי בי די אי - הסיבות לדירוג

מה לעשות אם יש טעות בנתונים?
אם אכן זוהו טעויות בנתונים יש להגיש בקשה לתיקון מידע למערכת נתוני האשראי. מנהל המערכת יבדוק את הבקשה עם הגורמים המדווחים ובמידה ואכן קיימות טעויות הן יתוקנו ודירוג האשראי ישתפר באופן מידי.

אם לעומת זאת הנתונים מדויקים לא ניתן להסיר אותם. כל הנתונים נמחקים באופן אוטומטי מדוח ריכוז הנתונים בחלוף שלוש שנים.

לחלופין, יתכן שישנם נתונים שליליים (ומדויקים) שניתנים לשיפור באופן עצמאי כגון אחוזי ניצול של מסגרות אשראי, עודף כרטיסי אשראי, אובר-דרפט וכיו"ב. ניתן לטפל בנתונים אלו ולשפרם ודירוג האשראי ישתפר.

נושאים נוספים
   • איך לתקן דירוג אשראי
   • איך לשפר דירוג אשראי
   • איך משפיע עליך דירוג האשראי
   • חיווי אשראי