דוח עצמי

דוח עצמיהזמנת דוח עצמי מ- BDI קלה לביצוע, מהירה ביותר וזולה. דוח עצמי מכיל תמצית של כל נתוני האשראי ממערכת נתוני האשראי של בנק ישראל, ויש לו שלושה יתרונות על פני דוח ריכוז נתונים רגיל:
   1. דוח עצמי כולל דירוג אשראי
   2. דוח עצמי כולל חיווי אשראי
   3. דוח עצמי כולל תצוגה גרפית של הגורמים החשובים שהשפיעו על דירוג וחיווי האשראי כך שבמבט אחד ניתן לזהות בעיות בדוח!

לדוח העצמי מצורף דוח ריכוז נתונים מקורי ממערכת נתוני האשראי של בנק ישראל.

ניתן להזמין דוח עצמי בקישור זה. מחירו של הדוח 36 ₪ (מעודכן לאוקטובר 20) ובנוסף לכך יתכן שיידרש לשלם למערכת נתוני האשראי עבור הזמנת דוח ריכוז נתונים (דוח ראשון בחינם וכ- 31 ₪ לכל דוח נוסף).

טיפ: דוח ריכוז הנתונים של בנק ישראל ישלח ישירות לאמייל, אך הדוח העצמי של BDI יוצג על המסך בלבד. כדי לשמור אותו למחשב יש ללחוץ על לחצן 'הורד דוח' בכותרת הדוח.





כך נראה דוח עצמי של BDI:

דוח עצמי

חלקו הראשון של הדוח מכיל אינדיקטורים רבים שמסכמים וממחישים באופן גרפי את תמצית נתוני האשראי.

דוח עצמי BDI - מכוונים

אינדיקטורים בתחום הירוק מלמדים על נתונים טובים שתורמים לדירוג האשראי, בעוד שאינדיקטורים בתחום הכתום או האדום מלמדים על נתונים שליליים שמשפיעים לרעה על דירוג האשראי ומורידים אותו.

במיוחד יש לשים לב לאינדיקטור בשם 'מובהקות לאי פרעון לעניין חיווי'. אינדיקטור זה הוא בעצם חיווי האשראי שלך (המלצה של BDI האם לאשר לך הלוואה או לא). אם האינדיקטור בתחום האדום – יש לך חיווי אשראי שלילי!

אינדיקטור חיווי אשראי

בנוסף לאינדיקטורים מומלץ לקרא את ההסבר המילולי לדירוג האשראי שמלמד על הגורמים העיקריים שהשפיעו עליו.

דוח עצמי בי די אי - הסיבות לדירוג

במידה ונמצאו גורמים שמשפיעים לרעה על דירוג האשראי מומלץ לעבור על הנתונים הגולמיים שבדוח ריכוז הנתונים כדי לזהות את הנתונים הבעייתיים.

מה לעשות אם מצאתי טעות בנתונים?
אם זיהית טעויות זכותך להגיש בקשה לתיקון מידע למנהל מערכת נתוני האשראי. המנהל חייב לבדוק את תלונתך ובמידה ואתה צודק הטעויות יתוקנו ודירוג האשראי שלך ישתפר באופן מידי.

אם לעומת זאת הנתונים מדויקים לא ניתן להסיר אותם. הנתונים ימחקו באופן אוטומטי מדוח ריכוז הנתונים בחלוף שלוש שנים.

כמובן שאם זיהית בעיות שניתנות לשיפור (לדוגמא אחוזי ניצול מסגרות אשראי, עודף כרטיסי אשראי, אובר-דרפט וכיו"ב) ניתן לטפל בבעיות אלו לצורך שיפור דירוג האשראי.

נושאים נוספים
   • איך לתקן דירוג אשראי
   • איך לשפר דירוג אשראי
   • איך משפיע עליך דירוג האשראי
   • חיווי אשראי